MEMÒRIA D’ACTIVITATS DE L’APIMA ES MUSSOL
CURS ESCOLAR 2012-13
COMPONENTS DE L’APIMA:
Presidenta: Silvia Gener Febrer
Vicepresidenta: Carolina Higuero Cardona
Secretaria: Veronique Niessen
Tresorera: Aina Calatayud Gual
Tresorera: Francisca Bosch Moll
Vocal: Amiceto Pallicer Fedelich
Vocal: Eva Serrano Milla
Vocal: Mari Muñoz Ametller
Vocal: Clara Sanchiz Llavador
Vocal: Aurea Genestar Pons
CALENDARI DE REUNIONS:
Al llarg del curs s’han fet un total de set reunions amb presència dels membres de la Junta Directiva, convocades aproximadament cada dos mesos. Les actes de les reunions estan arxivades al llibre vermell d’Actes a disposició de l’APIMA.
A continuació s’enumeren les reunions realitzades:
- Reunió d’Assemblea informativa general el 2 d’octubre. Es van elegir els membres de la junta directiva i es va informar sobre les activitats principals que organitza l’APIMA.
- Reunió ordinària del 6 de novembre. Temes principals: decoració nadalenca dels patis; loteria i paneres de Nadal; regals per les aules.
- Reunió ordinària del 4 de desembre. El tema central fou la preparació de la festa del patge abans de les vacances escolars.
- Reunió ordinària del dia 29 de gener. Temes centrals: Carnaval i racó d'intercanvi.
- Reunió ordinària de 20 de març. Temes centrals: arbre caramel·ler i el cap de setmana a Es Pinaret.
- Reunió ordinària del 10 de juny. El tema central són els preparatius de la Festa de Sant Joan i la Orla pels nens que s'acomiaden de la escoleta.
- Reunió ordinària del 29 de juliol. Com a reunió de final de curs i per tancar els comptes.
PARTICIPACIÓ DE L’APIMA EN ALTRES ÒRGANS:
Tal i com es va decidir a la primera reunió, l'APIMA d'es Mussol s'ha donat de baixa de la FAPMA, perquè dita afiliació no s'aprofitava i suposava una despesa innecessària. No obstant, la Presidenta de l'APIMA ha assistit a la reunió per informar-se de eventuals novetats en l’àmbit d’actuacions de la FAPMA. Desprès d'assistir a la reunió ens va informar que la FAPMA havia deixat tota activitat i ara hi ha un petit grup de pares i mares que vol tornar a engegar les activitats de la mateixa. No obstant, s’han trobat amb un caos organitzativa que implica un canvi forçat del local de la associació, un desconeixement de l’estat dels comptes, piles d’arxivadors amb documents desconeguts, etc. Davant aquesta situació l’APIMA d’es Mussol va reiterar la seva intenció de no pagar la quota com a mínim aquest curs escolar i més endavant tornar a valorar si val la pena associar-se a la renovada FAPMA o no.
Pel que fa al Patronat Municipal, durant el curs 2012-13 el representant dels pares no era d'es Mussol.
A les reunions del Consell escolar, dels quals en fan una per trimestre, hi han assistit la Marina Freitas i la Sílvia Gener, com a representants dels pares.
SOL·LICITUD DE SUBVENCIONS I PRESENTACIÓ DE JUSTIFICACIONS:
Durant aquest curs, no s’han convocat les ajudes a les APIMES, ni la de la Direcció General de Planificació educativa de la Conselleria d’Educació del Govern Balear, ni les de l’Ajuntament de Ciutadella.
Únicament, s’ha hagut de comprovar que s'hagi efectuat l'ingrés de la subvenció concedida i justificada l'any passat per un import de 231.14 €.
ACTIVITATS EDUCATIVES D’AQUEST CURS:
1. Lloguer de la sala de psicomotricitat del poliesportiu municipal.
Com cada any, durant aquest curs escolar, s’ha mantingut el lloguer de la sala de psicomotricitat, una sessió mensual. Han estat un total de sis sessions, des del mes de novembre fins el mes de maig i corresponent al darrer divendres de cada mes, dins l’horari comprès de les 18’30h fins les 20’00h. El lloguer de la sala ha sortit a 17 € l’hora, sent un total de 204,00€.
És un espai educatiu per als fillets i un punt de trobada per què els pares, mares i germanets es vagin coneixent i establint relació entre ells. La valoració és satisfactòria, ja que s’han ben aprofitat: a la majoria de les sessions hi ha hagut un número elevat d’assistents.
S’ha presentat instància a principi de curs, sol·licitant el lloguer de la sala i està pendent el pagament de final de curs, que està previst per la darrera setmana de juliol.
Per la difusió, s’ha donat una circular informativa a les famílies, amb els dies reservats de la sala, s'ha penjat un cartell gran al suro del pati central i cartells petits a les aules.
2. Hora de comptes
Ha vingut a llegir comptes i tocar la guitarra la Vanessa en horari escolar, el qual ha tingut molt bona acollida entre els nens i les mestres. La Vanessa ho ha fet de manera voluntària sense cobrar res a la escoleta ni als pares.
3. Sessions de música
La Marilena va oferir sessions de música pels nenes i els seus pares durant varies setmanes en horari de tardes. Els pares que hi han apuntat el seu fill han pagat el preu corresponent a la Marilena. Hi ha hagut poques inscripcions i entre els pares que hi han assistit no totes les valoracions son positives.
ACTIVITATS LÚDIQUES D’AQUEST CURS:
1. Taller decoració Nadal
El dia 6 de desembre de 10:30 a 13:00 va tenir lloc el taller de decoració de Nadal. L'APIMA va fer una recol·lecte de tasses de iogurts entre els pares per poder elaborar campanetes per la decoració dels patis. Els materials que s'han comprat són cintes per lligar les campanes i “bluetac”, pintura i paper. El dia del taller, els nens han pintat un mural d’un arbre de Nadal amb les seves mans. Els pares han participat en elaborar les campanetes i penjar-les als patis.
2. Festa del patge.
Aquest curs escolar, la festa s’ha celebrat el dissabte 15 de desembre de 10:30 a 13:00. L'APIMA ha donat regals per la escola en línia amb les necessitats senyalades per les mestres. S'ha demanat pressupost de diverses botigues de joguines per tricicles i cavalls pels patis i comptes per les aules. Finalment han comprat les bicicletes, els comptes, el sorteig d’estris de cuineta, i un sorteig de ferreteria i es va entregar tot als nens el dia de la festa. Tot plegat va suposar una despesa d'uns 220 euros.
L'APIMA va trobar 3 voluntaris per fer de patges i una botiga de bicicletes que ens va deixar una bicicleta familiar perquè els patges poguessin fer la seva arribada. Pel que fa al menjar de la festa, es van fer llistes de menjars i begudes amb quantitat orientatives perquè els pares es poguessin inscriure i l'APIMA va comprar els gots de plàstic i les tovallons. L'APIMA també es va encarregar de la decoració de l'escenari i de la bicicleta, d'embolicar els regals i de la neteja desprès de la festa.
Molts nens, pares, germanets i altres familiars van assistir a la festa amb molta il·lusió. No obstant, s'ha de dir que la majoria dels petits en tenien por als patges, el qual segurament té molt a veure amb la disfressa que inclou molta panxa i una barba impressionant!
Aquest dia també es va fer el sorteig de tres paneres de Nadal. Per aquest sorteig, l’APIMA ha comprat 150 tires per cada panera, que després s’han posat a la venda per 1€ (per 15 números, 5 de cada panera).
3. Desfilada de carnaval
A proposta de l'Ajuntament i per decisió de l'APIMA Es Mussol va participar en la desfilada de Carnaval amb una carossa que ens deixava l'ajuntament i decorada pels pares i per les mestres que participaven. Es van aprofitar les desfresses de cuiners que l'escoleta ja tenia preparades pels nens per les activitats de carnaval que s'organitzen en horari escolar. Els davantals dels pares i germanets amb el logo d'es Mussol es van elaborar de manera desinteressada per Limbo Taller Creativo i algunes mares que van acudir a taller per ajudar. Encara que hi va haver molt poc temps pels preparatius, degut a que l'Ajuntament va avisar molt hora per hora, el resultat ha estat encantador, tant pel que fa a les disfresses de cuiners, com la carossa. Hi havia força participació: tant famílies com mestres es van apuntar. Els nens s'ho van passar molt bé damunt la carossa “cuinant” amb farina i confetis i els pares i les mestres també van passar una bona estona. Als diaris locals es van publicar fotos del nostre grup i l'ajuntament ens va regalar un cap de setmana al Pinaret per la nostre participació a la desfilada.
4. Festa del caramel·ler de Pasqua.
Els nens reguen l'arbre caramel·ler del pati del Sol amb les mestres en horari escolar i els caramels els han agafat amb els seus pares el 27 de març (a la hora de la sortida). L’aportació de l’APIMA ha consistit en la compra dels caramels i en embolicar-los en petites bossetes per cada nen.
5. Cap de Setmana a les cases d'es Pinaret
Gràcies a la participació d’Es Mussol a la desfilada de carnaval, l’Ajuntament va oferir un cap de setmana en Es Pinaret al centre. Finalment ’ha estat el primer cap de setmana de juny, concretament del divendres cap vespre fins el diumenge cap vespre. Hi ha 30 places per dormir. La inscripció va estar oberta a totes les famílies, però aquelles que van participat en la desfilada tenien preferència. Entre les famílies que es van apuntar es van planificar els menjars i les activitats. Hi va haver força gent que va venir durant el dia per passar una estona i dinar amb tot el grup. Un grup més reduït es va quedar a dormir. Les famílies s'ho van passar molt bé, tant nens com adults. Pels nens que van quedar a dormir ha estat tota una aventura! Es va fer una barbacoa, una gimcana, el guarda ens va ensenyar tots els animals, vam anar al parc, a jugar a futbol etc.
6. Festa de Sant Joan
Com cada any, l'APIMA s'ha encarregat d'organitzar la Festa de Sant Joan de la escoleta que s’ha celebrat dia 18 de juny a partir de les 18’00h. A la festa no hi ha faltat la participació de cavalls i cavallers. Per la bereneta de la festa, la APIMA va aportar les ensaïmades, els gots i les tovallons. Els pares han aportat begudes, menjar i xocolate a petició de l'APIMA mitjançant unes llistes per cada aula. L'APIMA ha donat un detall a cada caixer per agrair la seva participació a la festa. No cal dir que la festa va tenir molta participació, molt bona acollida i que els nens estaven encantats, no només de poder veure i tocar els cavalls sinó també de participar en una festa amb els seus amiguets, pares i les mestres de la seva escoleta!
ALTRES ACTIVITATS
1. Racó d'intercanvi
A proposta de les mestres, l'APIMA va crear un punt d’intercanvi de coses de nens a partir del febrer. El racó d’intercanvi es va muntar a la biblioteca de la escoleta. Els pares hi podien col·locar i agafar els objectes que volien, sempre i quan es tractava de coses per nens d’entre 0 i 3 anys, com ara robeta, mobles de bebè, joguines etc. Es van penjar cartells informatius a les aules per anunciar la iniciativa. La participació ha estat limitada. Els objectes que ningú s’ha endut han estat retirades per Caritas sense cap cost.
2. Adquisició de materials per a l’equip educatiu de l’escola.
L'APIMA ha comprat un telèfon sense fil per cada aula, perquè les mestres no hagin d’abandonar els nens si necessiten fer alguna trucada (per exemple a un pare perquè un nen te febre). També ha aportat els diners per poder arreglar el termo d'aigua calenta d'una de les aules que estava avariat i pel qual l'escoleta no tenia pressupost.
3. Loteria de Nadal.
Com ha anat fent cada any, l’APIMA ha comprat Loteria de Nadal com a mitjà per obtenir ingressos: 2€ la papereta: 1,20€ participació + 0,80€ en benefici de l’APIMA. Total 15 dècims.
4. Orla pels nens del darrer curs
L'APIMA ha elaborat una Orla pels nens de P2 com a acomiadament de l'escoleta. S'ha millorat el design de l'any anterior i el resultat ha estat molt bonic. Les copies s'han fet sobre una cartolina bona, però aquells pares que ho volen la poden fer plastificar pel seu compte. Desprès s'ha lligat cada orla amb una cinta, adjuntant un petit escrit d'acomiadament per part de l'APIMA.
SECRETÀRIA
VERONIQUE NIESSEN
31 de Juliol de 2013
MEMORIA ECONÒMICA DE L'APIMA CURS ESCOLAR 2012-13
En data 30 de Juliol de 2012, a la compta de l'APIMA hi ha 2.175,91€.
Ingressos
- venta de loteria i paneres per Nadal.......................................................................................................................587.04€
-Quotes socis APIMA 2012-13............................................................................................................................720.00€
L'ingres de les quotes d'aquest curs s'efectua dia 4 de juliol de 2012, i l'import d'una quota (15.00€), es fa dia 12 de març de 2013.
Tot i no ser un ingrés d'aquest curs escolar, es confirma l'ingrés el dia 30 de juliol de 2012 de la subvenció d'educació modelitat A i B per part de l'Ajuntament de Ciutadella de 231.14€
-Quotes socis APIMA curs 2013-2014 ................................................................................................................................420.00€
Falten algunes quotes de socis que faran l' ingrés al setembre. Tot i no ser d'aquest curs escolar, l'ingrés s'ha fet al juliol de 2013.
Total ingressos curs 2012-2013......................................................................................................................1292.04€
Despeses
-Material de papereria utilitzat al llarg de les festes......................................................................................................................103.47€
-Festa dels Patges per Nadal......................................................................................................................314.63€
S'inclouen regals pels fiets/fietes (utensilis de cuinetes, material euristica, tricicles, contes), telèfons inhalambrics per les aules, material de beguda i decoració de la festa
-Compra de dècims de loteria......................................................................................................................240.00€
-Termo electric de 30 litres........................................................................................................................199.65€
-Carmels arbre caramel.ler...............................................................................................................34.09€
-Festa Carnaval.................................................................................................................77.06€
-Festa de Sant Joan.........................................................................................................................54.99€
-Taxa canvi de Junta........................................................................................................................16.23€
-Sala de Psicomotricitat del polideportiu municipal...............................................................................................................204.00€
-Despeses bancaries.............................................................................................................76.40€
Total despeses curs 2012-2013................................................................................................................1320.52€
Dia 13 de setembre romanen a la comta corrent 1908.34€
Pendent d'ingressar la quota d'alguns socis de l'APIMA del curs 2013-2014
SECRETÀRIA Veronique Niessen TESORERA Aina Calatayud
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada