Pàgines

diumenge, 17 de novembre del 2013

Acta 1ª reunió apima 2013-14

ACTA DE LA SESSIÓ DE L’ASSEMBLEA GENERAL  DE L’APIMA DE L’ESCOLA D’EDUCACIÓ INFANTIL “ES MUSSOL”
CURS 2013-2014



Data:  Dimarts, 8 d’octubre de 2013
Hora:  de 20:00 a 21:30 hores
Lloc:  EEI ES MUSSOL, Plaça Jamma s/n Ciutadella


Assistents:

Esther Camps Bagur
Costeja Bonet
Noemí Marquès Marquès
Maria Bosch Prim
Ester Anglada Torres
Cati Mascaró Camps
Mònica Bosch Pons
Jesús Alles Fernandez
Susagna Torres Termes
Geoffrey Dixon
Carles ?
Aina Calatayud Gual
Francisca Bosch Moll
Veronique Niessen


Punts de l’ordre del dia:

1. Aprovació de la nova junta

De comú acord s’aprova la nova junta amb els següents càrrecs:

Presidenta: Marta Costeja Bonet
Vicepresidenta: Maria Bosch Prim
Secretaria: Veronique Niessen
Tesorera: Aina Calatayud Gual
Tesorera: Francisca Bosch Moll
Vocal: Ester Anglada Torres
Vocal: Susagna Torres Fermes
Vocal: Jesús Alles Fernandez
Vocal: Mònica Bosch Pons
Vocal: Cati Mascaró Camps


2. Memòria d’Activitats 2012-13

La Secretaria presenta la Memòria d’Activitats de l’APIMA del curs 2013/2013 que es penjarà al blog de l’APIMA perquè tots els pares la puguin consultar.


3. Balanç econòmic

Aina, en la seva qualitat de tresorera, comenta el balanç econòmic de l’APIMA, que així mateix es troba inclosa a la Memòria. Comenta que el curs passat s’ha gastat més o menys el que s’ha ingressat.

4. Reunions APIMA

Es comenta que les reunions que normalment es celebren son:
Novembre: Nadal i Reis
Desembre Nadal i Reis
Gener: Carnaval
Març: arbre caramel·ler
Juny: St. Joan

Es discuteix la possibilitat de fer només 1 reunió relatiu a les preparacions de Nadal i Reis, però la majoria dels pares presents prefereix celebrar 2 reunions, perquè no sigui massa feina per una solo reunió.

5. Participació mestres

Les mestres de la escoleta durant el curs sempre van fent suggeriments a la APIMA, però cap d’elles està presents a les reunions. Aquest curs, la Directora del centre ha demanat si els pares voldrien que una de les mestres vingui a les reunions de l’APIMA. Per unanimitat s’accepta aquesta proposta, per considerar que això agilitzarà la comunicació entre mestres i pares.

6. Poliesportiu

Els darrers anys l’APIMA ha llogat cada mes 1 hora la sala de psico del poliesportiu. Es comenta que la participació sempre ha estat satisfactòria i els pares assistents a la reunió decideixen per majoria tornar a llogar la sala també aquest curs. Pel que fa als horaris de l’any passat, que eren de 17:30 a 19:00 es comenta que és bastant prest donat que molts fillets fan una migdiada i la bereneta abans de poder venir. La Maria s’ofereix a anar a demanar disponibilitat d’horaris i reservar la sala preferiblement de 18:00 a 19:30 els divendres 1 cop al mes.

5. TIL

Aina comenta que la Federació d’APIMAS (FAPMA) ha enviat un missatge per correu electrònic comentant l’organització d’una manifestació contra les polítiques educatives del Govern Balear i especialment contra la implementació del TIL. La manifestació consisteix en una marxa des dels pobles de Menorca fins a Es Mercadal on s’organitza un dinar compartit i activitats pels nens, el diumenge 13 d’octubre.

6. Xerrades

Els darrers anys l’APIMA ha organitzat algunes xerrades pels pares, sobre la educació dels nens. L’any passat finalment no es va organitzar cap xerrada. Els pares presents a la reunió majoritàriament estan al favor de tornar a organitzar alguna xerrada. Es demanarà a Keta o Rosa, educadores que treballen al Mussol, tenen amplis coneixements pedagògics i coneixen als nens.

7. Hora de Comptes

Elk curs passat l’APIMA va convidar a Vanessa, qui va venir en horari lectiu a contar comptes i tocar la guitarra amb els nens. Les mestres afirmen que va ser un èxit i Vanessa també ha anat voluntàriament a diversos altres centres escolars. Veronique proposa tornarla a convidar, però considera que se li hauria de pagar, al igual que també es paga a la Marilena que ha vingut algunes tardes a fer sessions de música amb nens i pares que estaven interessats. Hi sembla haver consens sobre el tema, però Aina considera que s’ha d’aplaçar la decisió fins a una reunió posterior.

6. Racó d’intercanvi

L’any passat, a proposta de les mestres, l’APIMA va inaugurar un racó d’intercanvi de objectes de puericultura com robeta, mobles etc. El racó estava a la biblioteca i no va tenir èxit. De fet la participació ha estat pràcticament nul·la i al final Mestral es va endur tots els objectes que s’havien deixat allà. Els pares presents mencionen diversos motius pels quals no es va voler participar. En Carles considera que el racó d’intercanvi tindria més èxit en format digital i s’ofereix per muntar una plataforma online on els pares puguin penjar fotos dels objectes que volen intercanviar, proposta que s’accepta per mutu acord.


7. Joguinoteca

Sorgeix una nova idea per aprofitar les aules que han quedat buides degut al descens d’inscripcions: una joguinoteca. Un espai a on els nens/pares poden portar joguines que tenen aborits i a la vegada poden triar altres joguines que els hi semblen divertits i emportar-se-les a casa durant unes setmanes. Desprès de jugar amb les joguines prestades durant unes 3 o 4 setmanes es tornen a la joguinoteca (al racó de les joguines que es tornen) i el nen propietari les podrà tornar a recollir. Evidentment no es qüestió de deixar les joguines més noves, delicades o que els nens tinguin molt gelosos. Els pares presents estan d’acord amb la idea i Veronique s’ofereix per parlar amb la Directora del centre per demanar el seu permís.


8. Propera reunió

Per majoria dels presents es fixa la propera reunió al 5 de novembre a les 20 hores.


S’invita a tots els presents aportar idees a la propera reunió i la sessió es tanca.





LA PRESIDENTA                                                             LA SECRETÀRIA



Marta Costeja Bonet                                                           Veronique Niessen

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada